Agnieszka Grzelak, urodzona 6 września 1989 roku w Warszawie, to niezwykle utalentowana postać w świecie mediów społecznościowych, znana jako polska youtuberka, podróżniczka, wizażystka oraz influencerka. Jej wszechstronność objawia się nie tylko w działalności online, ale także jako założycielka marki kosmetycznej Agamato, wcześniej funkcjonującej pod nazwą Pibuya.
Agnieszka jest również autorką innowacyjnego projektu, jakim jest interaktywny dziennik podróży - Travel Challenge. Formuła ta zaprasza odbiorców do aktywnego udziału w podróżach i odkrywaniu nowych miejsc w sposób angażujący oraz kreatywny.
Jej popularność wzrosła w momencie, gdy zaczęła prowadzić dwa rozbudowane kanały na YouTube. Na kanale Agnieszka Grzelak Beauty koncentruje się na tematykach związanych z urodą, oferując porady oraz inspiracje, podczas gdy Agnieszka Grzelak Vlog jest poświęcony podróżom oraz kulinarnym doznaniom. Przyciąga długą rzeszę fanów dzięki autentycznemu podejściu do twórczości i pasji dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Oprócz obecności na YouTube, Agnieszka Grzelak prowadzi również konta na Instagramie i TikToku, gdzie prezentuje swoje codzienne życie oraz podróże, a na wszystkich swoich platformach zrzesza niemal 6 milionów użytkowników, co świadczy o jej ogromnym wpływie w branży.
Życiorys
Agnieszka Grzelak, urodzona 6 września 1989 roku w Warszawie, spędziła swoje dzieciństwo w stolicy Polski. Już jako mała dziewczynka angażowała się w produkcje telewizyjne, w tym w nagraniach programu Domowe Przedszkole dla TVP1. Jej edukacja rozpoczęła się w warszawskiej szkole podstawowej nr 142, gdzie aktywnie brała udział w życiu artystycznym, będąc członkinią zespołu pieśni i tańca Gawęda. Dodatkowo, uczestniczyła w zajęciach z gimnastyki artystycznej.
Po przejściu do gimnazjum nr 6, Agnieszka dołączyła do Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej (ZHR), co nauczyło ją wielu wartościowych lekcji życiowych. Następnie, kontynuowała swoją edukację w liceum CIX w Warszawie. Po ukończeniu szkoły ogólnokształcącej podjęła naukę w studium wizażu przez dwa lata, a potem przeszła do studium charakteryzacji, gdzie rozwijała swoje umiejętności przez kolejne dwa lata.
W trakcie swojego kształcenia zdobywała doświadczenie na planach zdjęciowych oraz w programach telewizyjnych. Pracowała m.in. dla stacji TVN, Polsat oraz Viva!, co pozwoliło jej na rozwój zawodowy w branży kreatywnej. Aktywnie działała też jako freelancerka, co dodatkowo poszerzało jej horyzonty i umiejętności.
Po zakończeniu edukacji, Agnieszka zaczęła podróżować po świecie. Do tej pory odwiedziła już kraje na sześciu kontynentach, co niewątpliwie miało wpływ na jej artystyczną wrażliwość i inspiracje.
Kariera
Agnieszka Grzelak to postać, która w 2013 roku zapoczątkowała swoją przygodę z filmami, publikując vlogi podróżnicze i tutoriale makijażowe w serwisie YouTube. W tym czasie pracowała jako makijażystka w Super Stacji na pełen etat.
Jej popularność wzrosła dzięki serii Japan Zjadam, w której testowała miniaturowe japońskie słodycze, a także dzięki vlogom z różnych zakątków świata oraz charakteryzacjom na kanale Beauty.
W 2016 roku postanowiła rozwijać swoją działalność, zakładając fanowski sklep internetowy. Dwa lata później, kanał Agnieszka Grzelak Vlog przekroczył 1 milion subskrybentów, a kanał Agnieszka Grzelak Beauty osiągnął ten sam wynik w 2019 roku. Dzięki temu stała się pierwszą kobietą w Polsce, której dwa kanały na YouTube zdobyły więcej niż milion subskrybentów.
Agnieszka w 2019 roku założyła również markę naturalnych kosmetyków pielęgnacyjnych w piance, początkowo nazywaną Pibuya, która w 2021 roku zmieniła nazwę na Agamato. Jej działalność była bardzo doceniana, co potwierdzają rankingi.
W 2020 roku zajęła 13. miejsce w zestawieniu najbardziej wpływowych influencerów w polskim internecie według magazynu Forbes, a także 19. miejsce w rankingu najlepszych kobiecych marek osobistych według Forbes Women.
W 2023 roku Agnieszka triumfowała, zajmując pierwsze miejsce w zestawieniu najbardziej wpływowych twórców treści w kategorii Beauty według SeeBloggers.
Nagrody i wyróżnienia
Agnieszka Grzelak zdobyła szereg wyróżnień i nagród za swoje znaczące osiągnięcia w branży kosmetycznej oraz influencer marketingu.
- W 2018 roku, otrzymała nagrodę specjalną od portalu wizaz.pl w kategorii Kosmetyk wszech czasów,
- W 2020 roku zdobyła 13. miejsce w rankingu najbardziej wpływowych influencerów w polskim internecie według magazynu Forbes,
- W 2021 roku została wyróżniona nagrodą Best Stream Awards za program poradnikowy „Agnieszka Grzelak Beauty”,
- Również w 2021 roku zajęła 19. miejsce w rankingu najlepszych kobiecych marek osobistych według Forbes Women,
- W 2023 roku zdobyła pierwsze miejsce w rankingu najbardziej wpływowych twórców treści w kategorii Beauty, organizowanym przez SeeBloggers.
Twórczość
Agnieszka Grzelak, znana blogerka i influencerka, zbudowała swoją pozycję na różnorodnych projektach oraz innowacyjnych wydarzeniach. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich:
- stworzenie marki kosmetyków pielęgnacyjnych i myjących Agamato.pl,
- publikacja książki Travel Challenge, wydanej przez Grupę Wydawniczą Foksal w 2021 roku, numer ISBN 978-280-8786-6,
- ponad 1500 filmów dostępnych na platformie YouTube,
- sprzedaż produktów na stronie merch agagrzelak.pl, która działa od 2016 roku.
Przypisy
- SeeBloggers: Aga Grzelak najbardziej popularną influencerką beauty 2023 r. Kto na dalszych miejscach? [online], www.wiadomoscikosmetyczne.pl, 08.04.2024 r. [dostęp 27.05.2024 r.]
- Agnieszka Grzelak w skąpym bikini! Youtuberka śmiało pozuje na plaży [online], www.rmfmaxx.pl [dostęp 27.05.2024 r.]
- BolesławB. Breczko BolesławB., Agnieszka Grzelak rozpoczyna współpracę z agencją WE!RE FANTASY [online], Biznes Wprost, 06.04.2022 r. [dostęp 27.05.2024 r.]
- Na czym polega praca influencerów? "Da się z tego żyć" [online], dziendobry.tvn.pl, 07.02.2022 r. [dostęp 27.05.2024 r.]
- Popularna polska youtuberka przeszła totalną metamorfozę [online], kobieta.interia.pl, 04.11.2021 r. [dostęp 27.05.2024 r.]
- 15 faktów o Agnieszce Grzelak [online], DDOB [dostęp 27.05.2024 r.]
- Agnieszka Grzelak ze swoimi kosmetykami [online], Party.pl [dostęp 27.05.2024 r.]
- Kim jest Agnieszka Grzelak? Jej fanką jest córka Martyny Wojciechowskiej! [online], Viva.pl, 15.04.2019 r. [dostęp 27.05.2024 r.]
- Ranking 50 najlepszych kobiecych marek osobistych „Forbes Women” w mediach tradycyjnych i społecznościowych [online], Forbes.pl [dostęp 27.05.2024 r.]
- Oni królują na Instagramie. Ranking najpopularniejszych polskich influencerów [online], Forbes.pl [dostęp 27.05.2024 r.]
- Nagrody KWC rozdane! Poznaj najlepsze kosmetyki roku [online], Wizaż.pl, 29.03.2018 r. [dostęp 27.05.2024 r.]
- JuliaJ. Saracen JuliaJ., Ile zarabia Agnieszka Grzelak? Zarobki vlogerki są bajeczne [online], Lifestyle.Lelum.pl, 24.10.2018 r. [dostęp 27.05.2024 r.]
- Królowe polskiego internetu. Ranking najbardziej wpływowych kobiet [online], Forbes.pl [dostęp 27.05.2024 r.]
- Travel Challenge [online], nakanapie.pl [dostęp 27.05.2024 r.]
- JAPANA ZJADAM - YouTube [online], www.youtube.com [dostęp 27.05.2024 r.]
Pozostali ludzie w kategorii "Media i komunikacja":
Piotr Kołodziejczak | Krystyna Anna Jagiełło | Agnieszka Woźniak-Starak | Kazimiera Szczuka | Maria Olszańska | Michał Wojnarowski | Marcin Piasecki | Eliezer Hirszauge | Marek Teler | Michał Nekanda-Trepka | Maciej Wierzyński | Andrzej Meller | Duże Pe | Anna Kalczyńska | Wojciech Adamiecki | Zofia Lubińska | Paulina Kuczalska-Reinschmit | David Seymour (fotoreporter) | Grzegorz Barański | Tomasz ElbanowskiOceń: Agnieszka Grzelak (blogerka)