Paweł Wojciech Kastory, urodzony 20 kwietnia 1963 roku w Warszawie, to znany polski przedsiębiorca, który odgrywa kluczową rolę w branży marketingowej.
Jest on prezesem oraz jednym z założycieli i współwłaścicieli renomowanej grupy DDB Warszawa, która ma znaczący wkład w rozwój innowacyjnych strategii reklamowych i komunikacji w Polsce.
Życiorys
Paweł Kastory to wybitny absolwent Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie, gdzie uzyskał dyplom w 1989 roku. Dodatkowo, w 1991 roku ukończył Wydział Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego.
W tym samym roku, wspólnie z Marcinem Mroszczakiem oraz Szymonem Gutkowskim, założył agencję reklamową Corporate Profiles, obejmując stanowisko dyrektora generalnego. W 1997 roku, po fuzji jej z DDB Worldwide, objął funkcję dyrektora generalnego i prezesa zarządu agencji DDB Warszawa. Już w 2000 roku został prezesem grupy DDB Warszawa.
Od 2002 roku pełnił funkcję przewodniczącego Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce, a później dołączył do rady nadzorczej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Jego działalność w sferze społecznej jest równie imponująca. Wśród jego zobowiązań znajduje się przewodniczenie radzie Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku oraz współzałożenie Fundacji im. Ludwika Kastory.
W 2013 roku został wiceprezesem Polskiej Rady Biznesu i zasiadł w radzie powierniczej Muzeum Narodowego w Warszawie. Dodatkowo, przyjął rolę członka rady Polskiego Komitetu Narodowego UNICEF oraz Fundacji Ronalda McDonalda, a także aktywnie działa w Klubie Inteligencji Katolickiej w Warszawie.
Odznaczenia i wyróżnienia
Paweł Kastory zdobył liczne odznaczenia oraz wyróżnienia, które podkreślają jego wkład w branżę reklamową oraz rozwój przedsiębiorczości w Polsce.
- Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski w 2013 roku, przyznany za wybitne zasługi dla rozwoju polskiej przedsiębiorczości oraz za osiągnięcia w promowaniu polskiej myśli technicznej,
- tytuł Człowieka Reklamy Roku 2012, nadany przez magazyn „Brief”,
- tytuł Guru Polskiej Reklamy z 2007 roku, przyznany przez magazyn „Home & Market”,
- Człowiek Roku 2004 w Polskim Przemyśle Mediowym i Reklamowym.
Przypisy
- Postanowienie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 01.06.2013 r. o nadaniu orderów i odznaczeń (M.P. z 2013 r. poz. 836).
- Debata: Kilka spojrzeń na kreatywność. brief.pl. [dostęp 19.04.2015 r.]
- Autorytet autorytetów. „Home & Market”, s. 21–23, styczeń 2007.
- Impactory 2005 rozdane. wirtualnemedia.pl, 11.02.2005 r. [dostęp 19.04.2015 r.]
- a b c d e f Who is who w Polsce. Wyd. III. Zug: Hübners blaues Who is who, 2004, s. 1687–1688. ISBN 3-7290-0043-8.
Pozostali ludzie w kategorii "Przedsiębiorczość i ekonomia":
Stanisław Lilpop | Władysław Edward Kronenberg | André Helin | Mieczysław Epstein | Stanisław Leopold Kronenberg | Andrzej Kaźmierczak (ekonomista) | Zbigniew Sykulski | Leszek Juchniewicz | Andrzej Sławiński | Jan Ciechanowski (przemysłowiec) | Piotr Walter | Michał Wawelberg | Wacław Fajans | Michał Akszak-Okińczyc | Władysław Karol Jan Tadeusz Laski | Tadeusz Czosnowski | Jacek Pawlak | Igor Chalupec | Zalman Nożyk | Joanna AndrychiewiczowaOceń: Paweł Kastory