Netwise


Netwise S.A. to polska firma informatyczna, która pełni rolę integratora technologii. Spółka ma swoją siedzibę w Warszawie i jest notowana na rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Od momentu swojego powstania w 2008 roku, Netwise dostarcza innowacyjne aplikacje biznesowe oraz systemy klasy CRM (Customer Relationship Management) i PRM (Partner Relationship Management), których rozwój oparty jest na technologiach Microsoft.

W ciągu lat działalności, firma zyskała zaufanie klientów dzięki hostowaniu systemu CRM w swoim Centrum Danych oraz zastosowaniu nowoczesnych metodyk wdrożeniowych, takich jak metodyki zwinne (Agile). Założycielem Netwise jest Jakub Skałbania, a na czele przedsiębiorstwa stoi Prezes Zarządu, Wojciech Sobczak.

Poprzez swoje osiągnięcia, firma stała się ważnym graczem w branży informatycznej w Polsce, dostarczając rozwiązania, które wspierają rozwój relacji z klientami i partnerami.

Działalność

Netwise S.A. prowadzi działalność na międzynarodowej scenie, współpracując z klientami w aż 27 krajach. Większość współpracy dotyczy dostarczania kompleksowych usług wdrożenia, wsparcia oraz rozwoju systemów do zarządzania relacjami z klientami, potocznie znanych jako CRM.

Wśród zróżnicowanego grona klientów Netwise S.A. znajdują się renomowane firmy z takich krajów jak Niemcy, Dania, Holandia, Finlandia, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Francja, Szwecja, Szwajcaria oraz Polska.

Warto zaznaczyć, że Netwise S.A. ma na swoim koncie szereg prestiżowych osiągnięć. Była pierwszym w historii polskim integratorem, który zdobył wysoką pozycję w rankingu Deloitte Fast50 CE w 2012 roku. Dodatkowo, w 2015 roku firma została wyróżniona przez Microsoft tytułem Zwycięzcy w kategorii Reseller of the Year w Europie.

Historia

Netwise Sp. z o.o. została założona w 2008 roku na terenie Polski. Fundatorami firmy byli dwaj studenci Uniwersytetu Oksfordzkiego – Jakub Skałbania oraz Tomasz Luchowski. W początkowym okresie 30% udziałów zajmował fundusz Private Equity, którego środki były kluczowe do sfinansowania części inwestycji w własne Centrum Danych.

W 2010 roku, Microsoft po raz pierwszy uhonorował Netwise tytułem Partnera Roku w Polsce. Od tego momentu przez kolejne siedem lat firma nieprzerwanie znajdowała się na szczycie wśród partnerów Microsoft zajmujących się wdrożeniem aplikacji biznesowych, w tym systemów CRM.

W 2011 roku portfolio klientów Netwise poszerzyło się o firmy z takich krajów jak Polska, Francja, Szwecja oraz Holandia. W tymże roku, podczas gali w Hollywood w Kalifornii, Microsoft przyznał firmie tytuł Reseller of the Year 2011 dla regionu Central & Eastern Europe.

W 2012 roku firma zdobyła uznanie Deloitte, który umieścił Netwise na pierwszym miejscu jako #1 Rising Star w międzynarodowym rankingu Deloitte Fast50 spośród wielu tysięcy przedsiębiorstw z różnych krajów Europy Środkowej i Wschodniej. W tym samym roku, Netwise Sp. z o.o. przekształciła się w spółkę akcyjną i ogłosiła plan dotyczący realizacji umowy inwestycyjnej z funduszem Private Equity, co miało doprowadzić do wejścia na rynek NewConnect przed końcem 2013 roku.

W kwietniu 2013 roku Netwise zadebiutował na rynku NewConnect, a w lipcu tego samego roku zdobył tytuł pierwszego w historii integratora CRM z Polski, który znalazł się w wąskim gronie Inner Circle, czyli wśród dwudziestu najlepszych partnerów CRM na świecie.

W 2014 roku, założyciel Netwise S.A., Jakub Skałbania, został wskazany przez EY jako jeden z dwunastu finalistów na liście Rankingu Przedsiębiorca Roku (EY Entrepreneur of the Year).

W 2015 roku firma ponownie otrzymała wyróżnienie, znajdując się w gronie dwudziestu najlepszych integratorów CRM na świecie (z całkowitej liczby 60 partnerów CRM i ERP) według Microsoft. Również w tym roku Netwise S.A. wdrożył swoje pierwsze, w pełni chmurowe rozwiązanie dla jednego z polskich operatorów telekomunikacyjnych.

W 2018 roku, po pobycie w Stanach Zjednoczonych, Jakub Skałbania zainicjował powstanie Netwise USA, firmy świadczącej usługi na rynku amerykańskim z korzystaniem z centrum rozwojowego, które jest zarządzane przez Netwise S.A. w Polsce. Od tego momentu, zespół Netwise zajął się technologią dla start-upu InsurTech – Nsure.com, który jest pierwszą cyfrową agencją ubezpieczeniową w USA, umożliwiającą szacowanie ryzyka oraz zakup ubezpieczeń (m.in. nieruchomości i samochodów) w krótkim czasie. Nsure.com zdobył znaczną uwagę mediów amerykańskich, a jego technologia oraz oferta zostały omówione w renomowanym magazynie Fast Company, w wywiadzie z Jakubem Skałbanią.

W grudniu 2021 roku, Jakub Skałbania dołączył ponownie do zarządu swojej firmy, obejmując stanowisko Chief Growth Officera. Na tym stanowisku jest odpowiedzialny za kierowanie rozwojem firmy przez nowe kanały sprzedaży, marketing, budowanie zaangażowania pracowników oraz ekspansję w zakresie geograficznym i produktowym.

Netwise w Polsce

Netwise S.A to firma zarejestrowana w Polsce, która posiada wszystkie spółki zagraniczne będące częścią lokalnej grupy holdingowej. Zespół specjalistów pracuje w Warszawie, a od 2020 roku również rozwija swoją działalność w Lublinie oraz Rzeszowie. Te lokalizacje są odpowiedzialne za realizację projektów zarówno dla klientów krajowych, jak i zagranicznych.

Netwise na świecie

Spółka Netwise ma na swoim koncie wielu międzynarodowych klientów, z którymi współpracuje na różnych rynkach. Dotychczas, zrealizowała projekty w 27 krajach, obejmując takie miejsca jak Niemcy, Dania, Holandia, Finlandia, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Francja, Szwecja, Szwajcaria oraz Polska.

Oddział Netwise w USA osiągnął znaczące wyniki, w ciągu trzech lat zakończono wdrożenia platform biznesowych, które obejmowały systemy CRM i PRM, a także aplikacje self-service dla klientów w czterech stanach.

Nagrody i wyróżnienia

Netwise zdobyło wielu prestiżowych nagród oraz wyróżnień na przestrzeni lat, co świadczy o jego wyjątkowej pozycji na rynku. Poniżej przedstawiamy kluczowe osiągnięcia tej firmy:

  • 2010 – Partner Roku Microsoft – CRM,
  • 2011 – Partner Roku Microsoft – CRM,
  • 2011 – Reseller of the Year – Microsoft Dynamics, CEE Finalist,
  • 2011 – Microsoft President’s Club,
  • 2012 – Deloitte Fast50 CE, zwycięzca Rising Star,
  • 2012 – Partner Roku Microsoft – Dynamics CRM,
  • 2013 – Reseller of the Year – Microsoft Dynamics, CEE,
  • 2013 – Microsoft Inner Circle (top 1% partnerów Microsoft na świecie),
  • 2013 – Partner Roku Microsoft – CRM,
  • 2014 – Finał Konkursu EY Entrepreneur of the Year dla założyciela Netwise, Jakuba Skałbani,
  • 2014 – Partner Roku Microsoft – CRM,
  • 2015 – Reseller of the Year – Microsoft Dynamics, Europa,
  • 2015 – Microsoft Inner Circle (top 1% partnerów Microsoft na świecie),
  • 2015 – Partner Roku Microsoft – CRM,
  • 2015 – Firma z Energią, nagroda Gazety Bankowej dla najbardziej innowacyjnych firm,
  • 2016 – Partner Roku Microsoft – CRM,
  • 2016 – Role Model Enterprise Cloud Integrator (Microsoft, Kanada 2016),
  • 2016 – Gartner Trusted Vendor, Dynamics 365, Central & Eastern Europe,
  • 2018 – ITWiz TOP100, #3 dostawca usług CRM (#1 SAP, #2 Oracle),
  • 2019 – Computerworld TOP200, #2 dostawca usług CRM,
  • 2020 – ITWiz TOP100, #3 dostawca usług CRM (#1 SAP, #2 Oracle),
  • 2020 – Najbardziej Efektywny Pracodawca, Ranking “Dobra Firma” – Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Te osiągnięcia pokazują, jak Netwise stało się liderem w dostarczaniu rozwiązań CRM, stale dążąc do innowacji i doskonałości w swoim działaniu.

Produkty i usługi

CRM

Netwise S.A. dysponuje rozbudowanymi systemami zarządzania relacjami z klientami (CRM), które znajdują zastosowanie w różnych obszarach działalności przedsiębiorstw. W szczególności ich zastosowanie obejmuje:

  • sprzedaż – co obejmuje zarządzanie bazą klientów, przetwarzanie zamówień oraz identyfikację potencjalnych klientów, a także staranne planowanie działań sprzedażowych,
  • marketing – skupiający się na pozyskiwaniu oraz zarządzaniu klientami, a także na efektywnej realizacji kampanii marketingowych,
  • marketing cyfrowy – koncentrujący się na automatyzacji działań marketingowych, e-mail marketingu oraz mapowaniu ścieżek zakupowych klientów,
  • obsługę klienta – z usługami takimi jak call center, wielokanałowa interakcja z klientami oraz skuteczne zarządzanie sprawami, umowami i poziomami SLA,
  • obsługę terenową – obejmującą zarówno planowanie czasu pracy, jak i zarządzanie zasobami oraz przydziałem zadań dla serwisantów,
  • obsługę partnera – która umożliwia skuteczne zarządzanie siecią sprzedaży, współpracy z partnerami, a także stawianie celów, ustalanie KPI i wprowadzenie mechanizmów grywalizacji,
  • analitykę – dostarczającą narzędzi do tworzenia raportów, desek rozdzielczych, analizy danych, unifikacji oraz segmentacji klientów,
  • predykcje i rekomendacje – które oferują sugestie dotyczące najlepszych działań, uwzględniają analizę zachowań klientów oraz przetwarzanie danych z różnych źródeł.

PRM

Netwise S.A. jest twórcą innowacyjnego systemu Partner Relationship Management (PRM), który jest unikalnym rozwiązaniem na skalę światową do zarządzania siecią sprzedaży, franczyzami i partnerami handlowymi. Oparty na platformie Microsoft Azure oraz Dynamics 365, system ten został certyfikowany przez Microsoft i jest dostępny w sklepie AppSource dla klientów globalnych.

Funkcjonalności oferowane przez system Netwise PRM umożliwiają centralnym jednostkom zarządzanie pełnym cyklem życia partnerów handlowych. Obejmuje to proces pozyskiwania nowych współpracowników, onboarding, a także maksymalizację ich potencjału, elementy grywalizacji oraz rozwój pracowników. System ten pozwala również na integrację z systemami PoS, sugerując najkorzystniejsze działania (next-best action) dla pracowników i partnerów, którzy obsługują klientów końcowych.

Przypisy

  1. Jakub Skałbania w zarządzie Netwise [online], CRN, 02.12.2021 r. [dostęp 29.03.2022 r.]
  2. Onninen usprawnia procesy sprzedażowe [online], elektrosystemy.pl [dostęp 24.02.2021 r.]
  3. Polkomtel wymienia system CRM [online], Computerworld [dostęp 24.02.2021 r.]
  4. South Florida digital insurance agency to receive $20M investment, create 100 jobs [online], www.bizjournals.com, 26.02.2020 r. [dostęp 24.02.2021 r.]
  5. JakubJ. Skałbania, So, you hired a Scrum Master, an Agile Coach and you’re Agile now. Congratulations, you’re not! [online], Medium, 13.05.2020 r. [dostęp 23.02.2021 r.]
  6. RickR. Wartzman, Better-educated, higher-paid workers will be ‘most affected’ by AI, per new study [online], Fast Company, 19.11.2019 r. [dostęp 23.02.2021 r.]
  7. Wyróżnienia Partner Roku Microsoft Dynamics przyznane [online], www.portalcrm.pl [dostęp 24.02.2021 r.]
  8. Firma z Energią – mistrzowie polskiego eksportu [online], wgospodarce.pl [dostęp 23.02.2021 r.]
  9. Grupa WirtualnaG.W. Polska Grupa WirtualnaG.W., Netwise SA – O firmie [online], www.money.pl [dostęp 23.02.2021 r.]
  10. Innowatorom kryzys niestraszny [online], Forbes.pl [dostęp 23.02.2021 r.]
  11. „Zabił” go Facebook, a i tak odniósł sukces. Polski programista podważa wiarę w sztuczną inteligencję – tech [online], wnp.pl [dostęp 23.02.2021 r.]
  12. Najszybciej rozwijające się firmy i wschodzące gwiazdy sektora IT [online], Centrum Prasowe, 21.11.2012 r. [dostęp 23.02.2021 r.]
  13. Najszybciej rozwijające się firmy sektora IT [online], CRN, 05.12.2012 r. [dostęp 23.02.2021 r.]
  14. Partnerzy Microsofu wyróżnieni przez Deloitte [online], PolskieRadio.pl [dostęp 23.02.2021 r.]
  15. Deloitte Technology Fast 50 CE: polskie firmy dominują w rankingu [online], Computerworld [dostęp 23.02.2021 r.]
  16. eXtremeCRM 2012 z polskim akcentem [online], Centrum Prasowe, 29.01.2012 r. [dostęp 23.02.2021 r.]
  17. Siła partnerstwa – Microsoft wyróżnił firmy partnerskie podczas Microsoft Partner Strategy Conference 2013 [online], Centrum Prasowe, 08.10.2013 r. [dostęp 24.02.2021 r.]
  18. Microsoft Dynamics CRM: Ewolucja zamiast rewolucji [online], ITwiz, 15.02.2016 r. [dostęp 23.02.2021 r.]
  19. Co było, co będzie: trzy pytania do integratorów [online], CRN, 05.02.2016 r. [dostęp 23.02.2021 r.]

Oceń: Netwise

Średnia ocena:4.51 Liczba ocen:24