Kantar Polska


Kantar Polska S.A. to renomowana agencja badawcza specjalizująca się w obszarze badań rynkowych, analizy danych oraz doradztwa w zakresie zjawisk społecznych.

Firma ta powstała w wyniku fuzji dwóch znaczących graczy na rynku – Millward Brown oraz TNS Polska.

Oferowane przez nią usługi obejmują także badanie opinii publicznej, co czyni ją istotnym uczestnikiem rynku badawczego w Polsce.

Historia

Kantar Polska S.A. jest częścią międzynarodowej grupy Kantar, która specjalizuje się w pozyskiwaniu danych oraz świadczeniu usług doradczych. Firma ta działa w obszernych dziedzinach badań oraz doradztwa, a jej zespoły, składające się z 30 tys. pracowników, oferują cenne analizy i strategie dla przedsiębiorstw i instytucji publicznych, zasiadających w 100 krajach. Kantar jest częścią grupy kapitałowej Bain i WPP, a ponad połowa firm z prestiżowej listy Fortune Top 500 korzysta z jej usług.

Historia Kantar Polska sięga 1958 roku, kiedy to, w okresie postalinowskiej odwilży, powstał Ośrodek Badania Opinii Publicznej (OBOP). Następnie, w 1994 roku, OBOP oddzielił się od swojej dotychczasowej dotacji, a w 1998 roku stał się elementem międzynarodowej grupy TNS. Warto zwrócić uwagę, że w 1990 roku, tuż po obradach Okrągłego Stołu, powstał również pierwszy prywatny instytut badań rynkowych w Polsce, SMG/KRC Poland, który w 2000 roku dołączył do międzynarodowej grupy badawczej Millward Brown. Od 2019 roku wszystkie instytuty badawcze pracujące na polskim rynku działają wspólnie pod marką Kantar.

W procesie tworzenia marki Kantar w Polsce przeprowadzono rebranding oraz ujednolicenie nazw. W ramach tego procesu wprowadzono także Kantar Marketplace, globalną platformę, która pozwala na zakupy badań oraz wiedzy na żądanie.

W 2020 roku Kantar Polska S.A. uhonorowano tytułem drugiej największej agencji badawczej w Polsce, jeżeli chodzi o przychody. Rok wcześniej agencja ta otrzymała Złoty Puchar Pytii za wysoką jakość przeprowadzanych sondaży wyborczych. W 2020 roku ponownie zdobyła wyróżnienie w tym samym konkursie, w kategorii sondaże. Ponadto firma Kantar znalazła się w czołowej pięćdziesiątce najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce, w ramach trzeciej edycji konkursu Top Marka.

Przypisy

  1. Press, Top Marka [online], topmarka.eu [dostęp 27.11.2020 r.]
  2. VI edycja – Centrum Badań Ilościowych nad Polityką Uniwersytetu Jagiellońskiego [online], cbip.uj.edu.pl [dostęp 27.11.2020 r.]
  3. Złoty Puchar Pytii dla Kantara [online], rmf24.pl [dostęp 27.11.2020 r.]
  4. Giżyński, Rocznik PTBRiO [online], ptbrio.pl [dostęp 27.11.2020 r.]
  5. Kantar wprowadził Marketplace – platformę oferującą dane na żądanie [online], wirtualnemedia.pl [dostęp 26.11.2020 r.]
  6. Kantar łączy wszystkie swoje firmy i usługi pod jedną marką [online], wirtualnemedia.pl [dostęp 26.11.2020 r.]

Oceń: Kantar Polska

Średnia ocena:4.51 Liczba ocen:19