TNS Polska to czołowa agencja badawcza, która ma na celu zgłębianie opinii publicznej w Polsce.
Wynikła ona z fuzji dwóch znaczących firm: TNS OBOP oraz TNS Pentor, co pozwoliło na połączenie doświadczeń i zasobów obydwu instytucji.
Historia
Ośrodek OBOP rozpoczął swoją działalność w 1958 roku, stając się najstarszym instytutem zajmującym się badaniami opinii społecznej w Polsce. Na początku funkcjonował jako Redakcja Badania Opinii Publicznej przy Biurze Listów. Dnia 21 grudnia 1958 roku, Włodzimierz Sokorski, ówczesny przewodniczący Radiokomitetu, decyzją o utworzeniu ośrodka, zapoczątkował jego funkcjonowanie jako Ośrodek Badania Opinii Publicznej.
Pierwotnie jednostka ta była częścią Telewizji, lecz już w 1994 roku zyskała niezależność, stając się osobną spółką. W roku 1998, OBOP przeszedł proces prywatyzacji i dołączył do międzynarodowej grupy badawczej TNS, która w swoim czasie była jedną z czołowych organizacji skupionych na komunikacji marketingowej na świecie. TNS zainwestował, zdobywając 60% udziałów, podczas gdy 40% pozostawało w rękach TVP SA. Od tego momentu, TNS OBOP stał się częścią Grupy Kantar – globalnej sieci, specjalizującej się w badaniach oraz oferującej wartościowe insighty i doradztwo.
Dnia 7 listopada 2011 roku, TNS przejął pozostałe udziały TVP, co oznaczało, że stał się właścicielem 100% udziałów. OBOP, jako jedna z dwóch spółek (obok AGB Nielsen Media Research), dostarczał dane telemetryczne dotyczące telewizji, a elektroniczny pomiar widowni telewizyjnej prowadzony był od 1997 roku. W przeddzień wyborów parlamentarnych w Polsce w 2011 roku, OBOP po raz pierwszy zaprezentował swoją prognozę wyborczą. Wyniki wyborów, bazujące na liczbie głosów oddanych na wszystkich kandydatów zgłoszonych do Sejmu, zgadzały się z tą prognozą z niewielkim marginesem błędu.
30 marca 2012 roku Krajowy Rejestr Sądowy zarejestrował fuzję spółek Pentor Research International oraz Ośrodek Badania Opinii Publicznej, co doprowadziło do utworzenia nowej organizacji, która przyjęła nazwę TNS Polska. Następnie, 2 kwietnia 2019 roku, Kantar Polska ogłosił połączenie marek Kantar TNS i Kantar Millward Brown w jedną zjednoczoną markę – Kantar.
Przypisy
- Kantar łączy wszystkie swoje firmy i usługi pod jedną marką [online], www.wirtualnemedia.pl [dostęp 17.11.2020 r.]
- Jeszcze jeden zwycięzca tych wyborów – instytut TNS OBOP. kampanianazywo.pl. [zarchiwizowane z tego adresu 15.01.2012 r.]
- TNS_Polska_Komunikat. tnsglobal.pl. [zarchiwizowane z tego adresu 22.07.2012 r.]
- NS właścicielem 100% udziałów TNS OBOP. Tnsglobal.pl. 07.11.2011 r.
Pozostałe obiekty w kategorii "Przedsiębiorstwa":
Impexmetal | Specjał | Comperia.pl | Herkules (przedsiębiorstwo) | Poczta Polska Usługi Cyfrowe | Polski Holding Nieruchomości | Dom Wydawniczy Elipsa | Carlsberg Polska | Waryński Grupa Holdingowa | Radjopol | Polski Holding Obronny | Platige Image | InfoMonitor | Novavis | Wydawnictwo Albatros | Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne | Gaspol | Wydawnictwo Zielona Sowa | Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie | Bauer Media PolskaOceń: TNS Polska