Granna


W świecie gier planszowych istnieje wiele firm, jednak GRANNA sp. z o.o. wyróżnia się jako polskie wydawnictwo, które odgrywa znaczącą rolę w branży. Założone w Warszawie przez Ewy i Konrada Falkowskich oraz Dorotę Woyke, przedsiębiorstwo to specjalizuje się głównie w wydawaniu i produkcji gier planszowych przeznaczonych zarówno dla dzieci, jak i dla całych rodzin.

Od 2007 roku firma posiada swoje zakłady w kompleksie hal i magazynów w warszawskim Targówku, gdzie zajmuje powierzchnię wynoszącą około 3000 m². Obecnie w GRANNA zatrudnia ponad 100 pracowników, co świadczy o jej dynamicznym rozwoju. Gry wydawane przez GRANNA są eksportowane do ponad 30 krajów na całym świecie, w tym do Czech, Austrii, Japonii, Słowenii, Rosji, Szwajcarii, Korei, a także na Białoruś, Litwę, Łotwę, Ukrainę oraz do krajów skandynawskich. Produkty te docierają również do Ameryki Południowej, USA, Kanady oraz Australii.

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych tytułów wydanych przez GRANNA jest Superfarmer, który zadebiutował na rynku w 1997 roku, powstały na podstawie gry Hodowla zwierzątek stworzonej przez Karola Borsuka. Od momentu wydania, Superfarmer zdobył niezwykłą popularność, sprzedaż przekracza już milion egzemplarzy, a w 2013 roku produkcja tego tytułu przekroczyła 100 000 egzemplarzy rocznie.

GRANNA współpracowała również z innymi wydawcami, produkując takie tytuły jak: Kolejka, Neuroshima Hex!, Stronghold, K2, Time Stories, Domek, Termity, Race to Berlin, Versailles, Pole Arle, Arler Erde, Simurgh, Pamięć ’39, Heros, Pytaki, 111 Alarm dla Warszawy, 303, Znaj znak, Alternatywy 4, Zmiennicy, Race to the North Pole, oraz Watson & Holmes. Ich szeroka oferta sprawia, że GRanna jest ważnym graczem na rynku gier planszowych w Polsce i nie tylko.

Wydane gry

Firma Granna ma na swoim koncie bogaty zbiór gier edukacyjnych i rozrywkowych, w tym różnorodne serie, które angażują dzieci w różne formy zabawy i nauki. W skład serii MOJE PIERWSZE GRY wchodzą:

  • DOMINO kolory,
  • LOTTO dom,
  • MEMINO przeciwieństwa,
  • MEMO zabawki,
  • PUZLINO Co pasuje?,
  • PUZZLE zwierzęta.

Natomiast seria JUŻ GRAM! obejmuje następujące tytuły:

  • Mamusie (ilustracje: Agnieszka Kowalska),
  • Auta (ilustracje: Beata Batorska),
  • Plastusie (ilustracje: Ewa Kozyra-Pawlak),
  • Zwierzątka (ilustracje: Agnieszka Kowalska),
  • Mały miś.

W kategorii KLUB PRZEDSZKOLAKA, który zdobył nagrodę SUPER PRODUKT 2015, znajdziemy:

  • Domino – gra w liczenie,
  • Lotto – loteryjka obrazkowa,
  • Mała, wielka myszka – gra w przeciwieństwa,
  • Memo A-Ż – zabawy z alfabetem,
  • Sznurki i Dziurki – wyszywanki bez igły,
  • Zgaduj Zgadula – obrazkowe zagadki.

Seria GRY I ZABAWY SMOKA OBIBOKA dostarcza kreatywnej zabawy z tytułami takimi jak:

  • Laleczki (autor: Marek Bartkowicz, ilustracje: Beata Batorska),
  • Nowe Zagadki Smoka Obiboka (autor: Marek Bartkowicz, ilustracje: Beata Batorska),
  • Patyczaki (autor: Ewa Falkowska),
  • Zagadki Smoka Obiboka (autor: Marek Bartkowicz, ilustracje: Beata Batorska),
  • Figuraki (autor: Marek Bartkowicz, ilustracje: Beata Batorska),
  • Kot w worku.

W ramach serii SMOK OBIBOK POLECA można spotkać:

  • Sadzimy las (autor: Katarzyna Wioska, zwycięzca konkursu „Wymyśl grę zostań autorem Granny 2015”),
  • Kółka i spółka (autor: Alina Brzeska-Czuba, zwycięzca konkursu „Wymyśl grę zostań autorem Granny 2014”, ilustracje: Maciej Szymanowicz),
  • Moje Dinozaury (ilustracje: Agnieszka Kowalska),
  • Już czytam (Ilustracje: Piotr Socha, Maciej Szymanowicz),
  • Mój pierwszy quiz (autor: Ewa Falkowska, ilustracje: Elżbieta Śmietanka-Combik),
  • Stuku puku.

Seria ZMYSŁY przynosi interesujące pozycje, takie jak:

  • Bim Bom (ilustracje: Piotr Socha),
  • Nos w nos (autor: Łukasz M. Pogoda, ilustracje: Maciej Szymanowicz, nagroda SUPER PRODUKT 2013),
  • Tęcza (autor: Ewa Falkowska).

W serii KRÓLESTWO DOBRYCH GIER możemy znaleźć:

  • Cztery Pory Roku (ilustracje: Elżbieta Gaudasińska),
  • Gacek, gdzie jesteś? (ilustracje: Izabela Kowalska-Wieczorek),
  • Muffinki (ilustracje: Małgorzata Parczewska),
  • Sombrero czy melonik? (ilustracje: Edward Lutczyn),
  • Tańcowała igła z nitką (ilustracje: Ewa Kozyra-Pawlak),
  • Zwierzaki – memo.

Seria IQ GRANNA skupia się na grach logicznych:

  • Quiz zoologiczny (autorzy: Ewa Zbonikowska, Marcin Gorazdowski; reguł gry – Michał Stajszczak),
  • 2×2 (autor: Jacek Szczap, nagroda Świat Przyjazny Dziecku),
  • Karta rowerowa (autor: Ewa Falkowska, ilustracje: Marcin Bruchnalski, nagroda Świat Przyjazny Dziecku),
  • Quiz ortograficzny (autor: Ewa Falkowska, ilustracje: Andrzej Budek),
  • Quiz wiem wszystko!,
  • Rodzinki (autorzy: Ewa Falkowska i Krzysztof Szafrański, ilustracje: Tomasz Terlecki),
  • Planeta Zwierząt,
  • Która godzina.

W serii SUPERFARMER odnajdziemy znane tytuły, w tym:

  • Superfarmer (autor: Karol Borsuk, ilustracje: Piotr Socha, Gra Roku w Finlandii w 2013 roku),
  • Rancho (autor: Michał Stajszczak, ilustracje: Piotr Socha, nominacja w plebiscycie GRA ROKU 2013),
  • Ufofarmer (autor: Helmut Ast, ilustracje: Piotr Socha).

Seria WIEM, BO GRAM! zawiera między innymi:

  • Od Helu do Wawelu (autorzy: Bernhard Lach, Uwe Rapp, Ewa Falkowska, ilustracje: Grzegorz Molas),
  • Barcelona czy Werona? (autorzy: Bernhard Lach, Uwe Rap, ilustracje: Przemysław Truściński, gra zdobyła nagrodę główną w XIII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku),
  • Faras (autor: Filip Miłuński, ilustracje: Adam Pękalski),
  • Słówka (autor: Jacek Szczap).

W serii GRAMY! znajdują się tytuły:

  • Dino kontra dino (autor: Reiner Knizia),
  • Wilki i Owce (autor: Philippe des Pallieres, ilustracje: François Bruel, nominacja do nagrody Gra Roku w 2007 roku),
  • Hej, to moja Ryba (autor: Alvydas Jakeliunas, Gunther Cornett).

W ramach serii W TO MI GRAJ! oferowane są tytuły takie jak:

  • Motto (autor: Reiner Knizia),
  • Słońce i księżyc (autor: Jacques Zeimet, ilustracje: Johann Rüttinger),
  • Łap prosiaka (autor: Torsten Landsvogt, ilustracje: Ari Wong),
  • Łap psiaka (autor: Torsten Landsvogt, ilustracje: Ari Wong),
  • Kto pozmywa? (autorzy: Philippe des Palliéres, Didier Jacobée, Patrice Pillet, ilustracje: Acapulco studio),
  • Gringo (polska edycja gry Skull and Roses, autor: Hervé Marly, ilustracje: Agnieszka Rajczak-kucińska, nagroda Gra Roku 2011 we Francji),
  • Mafia (ilustracje: Piotr Socha).

Seria GRY RODZINNE zachwyca niezwykłymi pomysłami na wspólną zabawę:

  • Bumernag (autorzy: Dominique Erhard & Michel Lalet, ilustracje: Dominique Erhard),
  • Hooop! (autor: Adam Kałuża, ilustracje: Piotr Socha),
  • Kraby (autor: Adam Kałuża),
  • Qubix (autor: Adam Kałuża),
  • Trio (autor: Susanne Golonska),
  • Unikat (autorzy: Bernhard Weber i Richard Polle),
  • Tempo! (autorzy: Udo Peise i Marco Teubner, ilustracje: Małgorzata Parczewska),
  • Ale historia! (autorzy: Zbigniew Pawłowski, Filip Miłuński),
  • Grzybobranie,
  • Empatio (autorzy: Martino Chiacchiera, Benedetto Degli Innocenti, ilustracje: Xin Mao, Nagroda główna w XIV edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku w kategorii: zabawka),
  • Potwory do szafy (autor: Antoine Bauza, ilustracje: Maciej Szymanowicz, nagroda SUPER PRODUKT 2013).

W serii GRANNA EXPERT można spotkać następujące gry:

  • CV (autor: Filip Miłuński, ilustracje: Piotr Socha),
  • CV Plotki (autor: Filip Miłuński, ilustracje: Piotr Socha),
  • CVlizacje (autor: Jan Zalewski, tytuł najlepszej gry rodzinnej na UK Games Expo 2016),
  • MR House,
  • Pretor.

Na koniec, seria GRY PODRÓŻNE oferuje mniejsze wersje znanych gier:

  • Łamigami,
  • Omnibus – prawda czy fałsz?,
  • Quiz, gdzie raki zimują?,
  • Inteligencja,
  • Pentomino,
  • Statki,
  • Tangram,
  • Warcaby.

Warto dodać, że do końca 2015 roku firma Granna zdołała wydać już ponad 300 tytułów, co w pełni świadczy o jej zaangażowaniu i pasji do tworzenia gier, które dostarczają radości i rozwijają umiejętności najmłodszych. Dodatkowo, firma jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce łamigłówek belgijskiego producenta Smart Games oraz gier zręcznościowych francuskiej firmy ASMODEE.

Otrzymane nagrody

Firma Granna może poszczycić się wieloma nagrodami i wyróżnieniami, które zdobyła za swoje innowacyjne gry. Te prestiżowe laury zdobywane są zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej, co podkreśla ich wysoką jakość i popularność.

  • 2016 – nagroda dla gry „CVlizacje” uznana za najlepszą grę rodzinną na UK GAMES EXPO,
  • 2015 – wyróżnienie w XIV edycji konkursu ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU za gry „JUŻ CZYTAM” oraz „2×2” (organizowanego przez Komitet Ochrony Praw Dziecka),
  • 2015 – nagroda główna w tym samym konkursie dla gry EMPATIO,
  • 2015 – główna nagroda SUPERPRODUKT 2015, przyznana przez miesięcznik MAM DZIECKO dla serii Klub Przedszkolaka, które uznano za najlepszy produkt w kategorii Programy i materiały edukacyjne,
  • 2014 – nagroda Gazele Biznesu, przyznawana najbardziej dynamicznym małym i średnim firmom,
  • 2014 – nagroda główna w XIII edycji konkursu ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU za gry „BARCELONA CZY WERONA?” oraz „KRÓLICZEK”,
  • 2014 – wyróżnienie w XIII edycji tego konkursu dla gry „FARAS”,
  • 2013 – wyróżnienie w XII edycji konkursu ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU dla gier: „PYCHA MICHA”, „POTWORY DO SZAFY” oraz „IQ FIT”,
  • 2013 – nagroda główna SUPERPRODUKT 2015 dla gier: „PYCHA MICHA”, „POTWORY DO SZAFY”, „NOS W NOS”,
  • 2013 – nominacja w plebiscycie GRA ROKU 2013 dla gry „Rancho”,
  • 2013 – gra roku w Finlandii dla „SUPERFARMERA”,
  • 2012 – nagroda główna w XI edycji konkursu ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECKU dla gier takich jak: „WIEŻOWCE W BUDOWIE”, „TWARZĄ W TWARZ”, „KRÓLICZEK”, „IQ LINK” i wielu innych,
  • 2012 – wyróżnienie w tym konkursie za grę „NOS W NOS”,
  • 2012 – główna nagroda SUPERPRODUKT 2012 dla gier: „PUZLINO CO PASUJE” i „MEMINO – PRZECIWIEŃSTWA”,
  • 2011 – złoty medal Targów w kategorii ZABAWKA za grę „Trzy traki”,
  • 2011 – wyróżnienie w X edycji konkursu dla gier „PUZLINO CO PASUJE” i „MEMINO – PRZECIWIEŃSTWA”,
  • 2011 – nagroda Gra Roku 2011 dla gry „GRINGO” we Francji,
  • 2010 – nagroda Gazele Biznesu,
  • 2010 – wyróżnienie w IX edycji konkursu dla gier „BUMERANG” i „BIM BOM”,
  • 2009 – nagroda główna w VIII edycji konkursu dla gier „MĄDRY ZAMEK” i „KAMELOT”,
  • 2009 – nagroda Gazele Biznesu,
  • 2009 – wyróżnienie w konkursie SUPERPRODUKT dla gier: „MĄDRY ZAMEK”, „KAMELOT”, „DZIEŃ I NOC”,
  • 2008 – nagroda główna w VII edycji konkursu dla gier „SAFARI”, „PORT LOTNICZY”, „PIRACI” i innych,
  • 2008 – wyróżnienie dla gry „HOOOP!”,
  • 2007 – wyróżnienie dla „SUPERFARMERA”,
  • 2007 – nominacja w plebiscycie GRA ROKU 2007,
  • 2006 – nagroda główna V edycji konkursu dla gier: „PUZZLE ZWIERZĘTA”, „MEMO ZABAWKI”, „LOTTO DOM”,
  • 2006 – nagroda główna SUPERPRODUKT 2006 dla tych samych gier,
  • 2006 – wyróżnienie w konkursie „Innowator Roku” 2006,
  • 2005 – nagroda główna IV edycji konkursu dla gry „POCZTA”,
  • 2005 – nagroda główna SUPERPRODUKT 2005 dla gier: „TĘCZA”, „MÓJ PIERWSZY QUIZ”,
  • 2004 – nagroda główna III edycji konkursu dla gry „QUIZ ORTOGRAFICZNY”,
  • 2003 – nagroda główna II edycji konkursu dla gry „KARTA ROWEROWA”,
  • 2003 – wyróżnienie w II edycji konkursu dla gier „KOT W WORKU” i „FIGURAKI”,
  • 2003 – nagroda Sprawna Hracka dla gry „TĘCZA”,
  • 2002 – nagroda główna I edycji konkursu dla gier: „ZAGADKI SMOKA OBIBOKA” i „NOWE ZAGADKI SMOKA OBIBOKA”,
  • 2001 – nagroda EDUKACJA XXI dla gier: „ZGADUJ ZGADULA”, „SZNURKI I DZIURKI”, „QUIZ ORTOGRAFICZNY”, „MEMO OD A DO Ż”,
  • 1998 – nagroda Hit 98 dla gier „ZAGADKI SMOKA OBIBOKA”, „PATYCZAKI”, „NOWE ZAGADKI SMOKA OBIBOKA” oraz „TĘCZA”.

Te wszystkie osiągnięcia podkreślają znaczącą rolę Granna na rynku gier planszowych oraz jej zdolność do tworzenia produktów, które cieszą się uznaniem zarówno dzieci, jak i dorosłych.


Oceń: Granna

Średnia ocena:4.94 Liczba ocen:22