Hans Stuck, znany również jako Stuck von Villiez Hans, urodził się 27 grudnia 1900 roku w Warszawie, a zmarł 9 lutego 1978 roku w Grainau. Był to niemiecki kierowca wyścigowy, który od 1932 roku reprezentował Austrię. W Formule 1 po raz pierwszy wystartował w 1951 roku podczas Grand Prix Włoch, dołączając do zespołu British Racing Motors Ltd.
W swoim dorobku miał wiele znaczących osiągnięć, w tym tytuł Górskiego Mistrza Europy, który zdobył w 1930 roku jako zawodnik Austro-Daimler. W 1934 roku zdobył natomiast tytuł Mistrza Europy Grand Prix z zespołem Auto Union. Po II wojnie światowej oddał się pasji wyścigów górskich samochodów małolitrażowych, w których brał udział aż do swoich ostatnich lat aktywności w 1960 roku.
Warto również wspomnieć, że w 1930 roku Hans Stuck odniósł zwycięstwo w Międzynarodowym Wyścigu Tatrzańskim, co tylko potwierdza jego umiejętności oraz determinację na torze. Motorsport pozostaje w jego rodzinie, gdyż jego syn Hans-Joachim Stuck oraz wnukowie Johannes i Ferdinand Stuck także wybrali karierę w wyścigach.
Wyniki w Formule 1
W kontekście kariery w Formule 1, niezwykle istotne są wyniki, które wskazują na osiągnięcia kierowców oraz zespołów. Poniżej znajdziesz tabele prezentujące szczegółowe informacje na temat wyników różnych lat oraz objaśnień używanych oznaczeń w tabelach.
Objaśnienia oznaczeń w tabelach wyników Otwórz szablon w nowym oknie | |
---|---|
Oznaczenie | Opis |
Złoty | Wygodny zwycięzca lub mistrzostwo |
Srebrny | 2. miejsce lub tytuł wicemistrza |
Brązowy | 3. miejsce lub II wicemistrzostwo |
Zielony | Ukończenie, punktowanie (w klasyfikacji ogólnej, zdobywając przynajmniej jeden punkt w sezonie, poza wymienionymi wcześniej) |
Niebieski | Ukończenie, brak punktowania (w klasyfikacji ogólnej, bez zdobycia przynajmniej jednego punktu w sezonie) |
Czerwony | Nie zakwalifikował (NZ) |
Nie prekwalifikował (NPK) | |
Różowy | Nie ukończono (NU) |
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji ogólnej, gdy nie był sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu) | |
Czarny | Zdyskwalifikowany (DK) |
Wykluczony (WYK/EX) | |
Biały | Nie wystartował (NW) |
Kontuzjowany (K/INJ) | |
Wyścig anulowany (OD/C) | |
Brak koloru | Wycofany (WYC/WD) |
Nie przybył (NP/DNA) | |
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP) | |
Nie został zgłoszony (–) | |
Pogrubione | Start z pole position |
Kursywa | Najszybsze okrążenie w wyścigu |
† | Nie ukończono, ale wynik uznany z powodu przejechania ponad 90% dystansu wyścigu. |
* | Sezon w toku |
_ | Punktowa pozycja w sprincie kwalifikacyjnym |
Zestawienie systemów punktacji Formuły 1 |
Rok | Zespół | Bolid | Silnik | Wyniki w eliminacjach | Punkty | Pozycja | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1951 | British Racing Motors Ltd | BRM P15 | BRM V16 | _ | _ | _ | _ | _ | _ | _ | _ | _ | 0 | NS |
– | – | – | – | – | – | NW | – | _ | ||||||
1952 | _ | _ | _ | _ | _ | _ | _ | _ | _ | _ | _ | 0 | NS | |
Alex von Falkenhausen Motorenbau | AFM 4 | Küchen V8 | NU | – | – | – | – | – | – | _ | _ | |||
Écurie Espadon | Ferrari 212 | Ferrari V12 | _ | _ | _ | _ | _ | _ | _ | NZ | _ | |||
1953 | Hans Stuck | AFM 4 | Bristol R6 | _ | _ | _ | _ | _ | _ | _ | _ | _ | 0 | 56 |
– | – | – | – | – | – | NU | – | 14 |
Przypisy
- Marjan Krynicki. Międzynarodowy Wyścig Tatrzański. „Auto”. Nr 9. IX, 30.09.1930 r.
Pozostali ludzie w kategorii "Sport i rekreacja":
Robert Skolimowski | Witold Nowicki (szachista) | Michał Żewłakow | Wojciech Szuppe | Jacek Duda (koszykarz) | Julian Popowski | Piotr Wiktorowski | Piotr Puszkarski | Marcin Prachnio | Albert Sosnowski | Marek Nowak (strzelec) | Andrzej Lasocki | Klaudia Bułgakow | Katarzyna Szotyńska | Jacek Machciński | Witold Roman | Bartosz Kizierowski | Marek Banaszkiewicz | Anna Wińkowska | Monika SoćkoOceń: Hans Stuck