Hans Stuck


Hans Stuck, znany również jako Stuck von Villiez Hans, urodził się 27 grudnia 1900 roku w Warszawie, a zmarł 9 lutego 1978 roku w Grainau. Był to niemiecki kierowca wyścigowy, który od 1932 roku reprezentował Austrię. W Formule 1 po raz pierwszy wystartował w 1951 roku podczas Grand Prix Włoch, dołączając do zespołu British Racing Motors Ltd.

W swoim dorobku miał wiele znaczących osiągnięć, w tym tytuł Górskiego Mistrza Europy, który zdobył w 1930 roku jako zawodnik Austro-Daimler. W 1934 roku zdobył natomiast tytuł Mistrza Europy Grand Prix z zespołem Auto Union. Po II wojnie światowej oddał się pasji wyścigów górskich samochodów małolitrażowych, w których brał udział aż do swoich ostatnich lat aktywności w 1960 roku.

Warto również wspomnieć, że w 1930 roku Hans Stuck odniósł zwycięstwo w Międzynarodowym Wyścigu Tatrzańskim, co tylko potwierdza jego umiejętności oraz determinację na torze. Motorsport pozostaje w jego rodzinie, gdyż jego syn Hans-Joachim Stuck oraz wnukowie Johannes i Ferdinand Stuck także wybrali karierę w wyścigach.

Wyniki w Formule 1

W kontekście kariery w Formule 1, niezwykle istotne są wyniki, które wskazują na osiągnięcia kierowców oraz zespołów. Poniżej znajdziesz tabele prezentujące szczegółowe informacje na temat wyników różnych lat oraz objaśnień używanych oznaczeń w tabelach.

Objaśnienia oznaczeń w tabelach wyników
Otwórz szablon w nowym oknie
OznaczenieOpis
ZłotyWygodny zwycięzca lub mistrzostwo
Srebrny2. miejsce lub tytuł wicemistrza
Brązowy3. miejsce lub II wicemistrzostwo
ZielonyUkończenie, punktowanie (w klasyfikacji ogólnej, zdobywając przynajmniej jeden punkt w sezonie, poza wymienionymi wcześniej)
NiebieskiUkończenie, brak punktowania (w klasyfikacji ogólnej, bez zdobycia przynajmniej jednego punktu w sezonie)
CzerwonyNie zakwalifikował (NZ)
Nie prekwalifikował (NPK)
RóżowyNie ukończono (NU)
Niesklasyfikowany (NS) (w klasyfikacji ogólnej, gdy nie był sklasyfikowany w żadnym wyścigu sezonu)
CzarnyZdyskwalifikowany (DK)
Wykluczony (WYK/EX)
BiałyNie wystartował (NW)
Kontuzjowany (K/INJ)
Wyścig anulowany (OD/C)
Brak koloruWycofany (WYC/WD)
Nie przybył (NP/DNA)
Nie brał udziału w treningach (NT/DNP)
Nie został zgłoszony (–)
PogrubioneStart z pole position
KursywaNajszybsze okrążenie w wyścigu
Nie ukończono, ale wynik uznany z powodu przejechania ponad 90% dystansu wyścigu.
*Sezon w toku
_Punktowa pozycja w sprincie kwalifikacyjnym
Zestawienie systemów punktacji Formuły 1
RokZespółBolidSilnikWyniki w eliminacjachPunktyPozycja
1951British Racing Motors LtdBRM P15BRM V16_________0NS
NW_
1952___________0NS
Alex von Falkenhausen MotorenbauAFM 4Küchen V8NU__
Écurie EspadonFerrari 212Ferrari V12_______NZ_
1953Hans StuckAFM 4Bristol R6_________056
NU14

Przypisy

  1. Marjan Krynicki. Międzynarodowy Wyścig Tatrzański. „Auto”. Nr 9. IX, 30.09.1930 r.

Oceń: Hans Stuck

Średnia ocena:4.54 Liczba ocen:11