Na bemowskim odcinku drugiej linii metra w Warszawie prace trwają w najlepsze. Rozwija się infrastruktura przyszłej stacji techniczno-postojowej, a także postępują działania na stacjach pasażerskich. Wykorzystując sprzyjające warunki pogodowe, realizowane są zarówno prace budowlane, jak i wykończeniowe, co przyspiesza tempo całego przedsięwzięcia. Kluczowe dla sukcesu projektu są również nowoczesne tarcze TBM, które realizują zadania podziemne.
Na przyszłej stacji techniczno-postojowej na Karolinie widać już znaczne postępy. Budynki, w tym biura dla pracowników metra, są na ukończeniu, a w pomieszczeniach trwają prace wykończeniowe. Zainstalowane zostały już tory oraz kanały serwisowe, co zapewni odpowiednie warunki do obsługi pociągów. Powstałe obiekty, w tym hale do mycia pociągów, zaczynają przybierać finalny kształt, co pozwala na optymistyczne prognozy dotyczące zakończenia budowy.
W trakcie budowy, jak wskazują lokalne informacje, można zaobserwować pewne utrudnienia w ruchu drogowym na ulicy Lazurowej, związane z aktywnością tarcz TBM. Prace na stacji Lazurowa są na zaawansowanym etapie, o czym świadczą ostatnie osiągnięcia maszyn, które przebijają się przez kolejne odcinki. Istotne jest również to, że budowa jest współfinansowana przez Unię Europejską, co podkreśla jej znaczenie dla infrastruktury Warszawy oraz wpływa pozytywnie na rozwój transportowy miasta.
Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Oceń: Postępy w budowie drugiej linii metra na Bemowie
Zobacz Także