DPD Polska Sp. z o.o. to renomowana firma specjalizująca się w spedycji, która ma swoją siedzibę w stolicy Polski, Warszawie.
Obecnie przedsiębiorstwo to stanowi część grupy Geopost, co podkreśla jego silną pozycję na rynku usług transportowych.
Działalność
Początki działalności DPD Polska, która wcześniej nosiła nazwę Masterlink Express, sięgają 1991 roku. W tym czasie firma była w całości zainwestowana kapitałem polskim, a jej pierwszym zadaniem było świadczenie usług doręczeń wyłącznie na rodzimym rynku. Pierwsze lata funkcjonowania firmy skoncentrowane były na Polsce, jednakże w 1994 roku zaczęła współpracować z międzynarodowymi przewoźnikami, co znacząco poszerzyło możliwości jej działalności o usługi spedycyjne na arenie międzynarodowej.
Rok 1998 przyniósł istotną zmianę, gdyż Masterlink został przejęty przez Posten AB, lidera na szwedzkim rynku usług logistycznych. To wydarzenie umożliwiło dalszy dynamiczny rozwój Masterlink Express i wprowadzenie nowych standardów obsługi klientów.
W lipcu 2002 roku miało miejsce kolejne istotne wydarzenie – Grupa La Poste oraz Posten AB podpisały porozumienie, w ramach którego GeoPost nabył 50% udziałów w Masterlink Express. Równocześnie Posten AB uzyskał licencję na działalność pod marką Direct Parcel Distribution w Polsce (DPD), co pozwoliło Masterlink na korzystanie z sieci logistycznej rozciągającej się na ponad 30 krajów w Europie.
W październiku 2002 roku, Masterlink Express dokonał zakupu 100% udziałów w Air Cargo Poland, spółce, która posiadała agencję celną. To posunięcie umożliwiło rozszerzenie oferty o usługi celne oraz spedycyjne, obejmujące transport przesyłek drogami powietrznymi, morskim oraz lądowym.
W maju 2004 roku GeoPost w wyniku umowy z Posten AB stał się jedynym właścicielem Masterlink Express, nabywając pozostałe 50% udziałów. Tego samego roku zaktualizowano także ofertę i strategię marki, co przełożyło się na dalszy wzrost znaczenia firmy na rynku.
W marcu 2015 roku DPD Polska ogłosiła swoją nową identyfikację wizualną, wprowadzając logo oraz hasło „Your Delivery Expert”. To odświeżenie wizerunku było częścią szerszej strategii, mającej na celu ujednolicenie marki DPD w grupie Geopost, co miało na celu lepsze eksponowanie tej marki na rynku.
W kwietniu 2015 roku, doszło do złączenia DPD Polska z firmą Siódemka, co zostało zrealizowane na podstawie zgody UOKiK, udzielonej 1 października 2014 roku. W ramach tego połączenia cały majątek Siódemki S.A. został przeniesiony na DPD Polska sp. z o.o., która stała się spółką przejmującą, co dodatkowo umocniło pozycję DPD na rynku usług kurierskich.
Przypisy
- a b 24. edycja Rankingu Firm TSL [online], Dziennik Gazeta Prawna, 14.06.2019 r. [dostęp 29.01.2020 r.]
- a b c d Historia DPD Polska. dpd.com.pl. [dostęp 13.10.2012 r.]
- a b Geopost – History. geopostgroup.com. [dostęp 13.10.2012 r.]
Pozostałe obiekty w kategorii "Przedsiębiorstwa":
Panek (przedsiębiorstwo) | Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej „Polonus” w Warszawie | Ströer Polska | Benefit Systems | PGE Energetyka Kolejowa | PKP Telkol | Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury | Miraculum (przedsiębiorstwo) | Alchemia (przedsiębiorstwo) | Mennica Polska | Studio PRL | Sygnity | ZPR Media | XTB | Flying Wild Hog | 11 bit studios | Grupa kapitałowa CD Projekt | NFI Progress | Pol-Mot Holding | Muza (oficyna wydawnicza)Oceń: DPD Polska