Zakończono budowę stropu tunelu tramwajowego pod sięgającą Alejami Jerozolimskimi. W nadchodzący weekend, z 6 na 7 czerwca, planowane jest przełożenie ruchu na drugą nitkę drogi. W wyniku tej zmiany, liczba pasów pozostanie ta sama, ale zyskają one na szerokości. Dodatkowo, pasażerowie korzystający z transportu publicznego doświadczą pewnych zmian w organizacji przystanków.
W nocy, w ramach prowadzonych prac budowlanych, ruch przy Dworcu Zachodnim zostanie przełożony na nitkę Alej, która zazwyczaj prowadzi do centrum. Nowa organizacja ruchu przewiduje utworzenie szerszych pasów – ogólnodostępne będą miały po trzy metry, a buspasy, które będą służyły autobusom, taksówkom, motocyklistom i pojazdom MTON, będą jeszcze szersze. Kluczowe zmiany obejmą również zjazdy z ronda Zesłańców Syberyjskich, gdzie kierowcy będą korzystać z jednego pasa na odcinku przy budowanym tunelu.
Ruch autokarów PKS nie ulegnie drastycznym zmianom, jednak dojście do peronów zostanie utrudnione z powodu zamknięcia chodnika po stronie dworca. Pasażerowie będą musieli przejść przez parking, co może wpłynąć na komfort ich podróży. Prace budowlane są na etapie końcowym, a gotowa jest już konstrukcja pierwszego podziemnego przystanku tramwajowego w Warszawie. Przewiduje się, że pełna funkcjonalność przejścia podziemnego zostanie udostępniona po zakończeniu formalnych odbiorów budowlanych.
Dzięki budowie nowej trasy tramwajowej, która połączy Wolę i Ochotę z Mokotowem oraz Wilanowem, pasażerowie zyskają na wygodzie. Nowa trasa o długości około 1,6 km wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. ma szansę pomieścić rocznie ponad 1,2 miliona pasażerów. Inwestycja ta, dofinansowana przez Unię Europejską, ma kluczowe znaczenie dla przyszłej mobilności w stolicy. Szczegółowe informacje dotyczące zmienionej organizacji ruchu można znaleźć na stronach internetowych urzędów miejskich oraz w aplikacji Warszawa 19115.
Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Oceń: Zmiany w organizacji ruchu w Alejach Jerozolimskich przy Dworcu Zachodnim
Zobacz Także