Na budowie nowej linii metra na Bemowie prace idą pełną parą, mimo zimowych warunków atmosferycznych. Rozwija się proces budowy trzech nowych stacji oraz Stacji Techniczno-Postojowej (STP) Karolin, gdzie wykonano już znaczną część konstrukcji. Używane tarcze drążące, Anna i Krystyna, kontynuują swoje zadanie, realizując założenia projektu, a wszystkie prace postępują zgodnie z harmonogramem.
Na terenie budowy powstaje nowa infrastruktura metra, w tym schody dla pasażerów oraz wieża STP, która będzie kontrolować ruch pociągów. W ostatnim czasie usunięto również awarię, która nie wpłynęła na całościowy plan realizacji. Obecnie tarcze drążące już pokonały znaczące odległości, a liczba wykonanych ułożonych „tubingów” wzrasta, co świadczy o postępie prac na budowie stacji Chrzanów oraz Lazurowa.
Na stacji Chrzanów trwa intensywna betonowanie fundamentów oraz budowa schodów prowadzących na zewnątrz. W tym czasie, przy przystanku Lazurowa, zakończono już prace związane z konstrukcją ścian szczelinowych. W stacji Karolin prace również są zaawansowane, a budowlane odnawianie obiektów serwisowych STP Karolin, w tym instalacji elektrycznych, postępują zgodnie z planem. Wszystkie podpisane umowy oraz środki unijne wynoszące ponad miliard złotych stają się fundamentem dalszego rozwoju projektu.
Odcinek, którego długość wynosi niemal 4 km, zostanie ukończony do roku 2026, obejmując trzy stacje pasażerskie oraz niezbędne infrastruktury. Metro Warszawskie prowadzi intensywne prace nad stworzeniem nowej, efektywnej jakości transportu publicznego w stolicy, przyczyniając się do poprawy życia mieszkańców oraz zwiększenia dostępności komunikacyjnej w rejonie Bemowa.
Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Oceń: Postęp prac budowlanych metra na Bemowie
Zobacz Także