Trwa finalizacja budowy nowoczesnej zajezdni tramwajowej na Annopolu, która ma kluczowe znaczenie dla rozwoju komunikacji publicznej w Warszawie. Obiekt, posiadający ekologiczne technologie, będzie w stanie pomieścić 152 tramwaje oraz obsłużyć ich serwisowanie i mycie w 14 budynkach. Zajezdnia, finansowana przez Unię Europejską, stanowi również istotny krok w walce z wykluczeniem komunikacyjnym w stolicy.
Prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski, podkreślił na konferencji prasowej, że inwestycja na Annopolu jest doskonałym przykładem efektywnego pozyskiwania funduszy unijnych, z których prawie 80 proc. pokrywa koszty budowy. Zajezdnia zajmuje 12 hektarów powierzchni, gdzie ułożono 16 km toru pojedynczego oraz setki zwrotnic. Obiekt ma nie tylko poprawić funkcjonowanie transportu publicznego, ale również przyczynić się do ekologizacji Warszawy, integrując zieleń oraz odnawialne źródła energii.
W zajezdni Annopol zatrudnionych ma być w przyszłości 430 pracowników, a już teraz na terenie obiektu pracuje 190 osób. Po uruchomieniu nowej trasy tramwajowej do Wilanowa, która miała miejsce na koniec października, z wymienionej zajezdni wyjeżdża codziennie rekordowa liczba 456 tramwajów. Wprowadzane nowoczesne rozwiązania, takie jak automatyczne sterowanie zwrotnicami, znacząco zwiększają efektywność prowadzenia transportu publicznego w stolicy.
Co ważne, budowa zajezdni jest częścią większego projektu, który obejmuje również budowę nowej trasy tramwajowej do Wilanowa. Na realizację całego przedsięwzięcia przewidziano łączną wartość dofinansowania wynoszącą 900 mln zł. Dzięki nowemu obiektowi Warszawa może wzmocnić swoją komunikację tramwajową, która w ostatnich latach przeżywa renesans, co przekłada się na komfort mieszkańców oraz jakość transportu publicznego w stolicy.
Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Oceń: Nowa zajezdnia tramwajowa na Annopolu niemal gotowa
Zobacz Także