Warszawskie Tramwaje ogłosiły przetarg na dokumentację projektową dla nowej trasy tramwajowej, która połączy ul. Kasprzaka z Dworcem Zachodnim. Planowana inwestycja ma na celu poprawę komunikacji między dzielnicami stolicy i skrócenie czasu podróży. Nowa trasa będzie częścią większego projektu, który zakłada budowę obwodowych połączeń tramwajowych. Dodatkowo, stworzenie podziemnych przystanków ma znacząco wpłynąć na wygodę korzystania z komunikacji miejskiej.
Nowa linia tramwajowa, o długości około 1,4 km, będzie się zaczynać na ul. Kasprzaka i kończyć na Dworcu Zachodnim. W pierwszej fazie projektant będzie zobowiązany do opracowania różnych wariantów trasy, różniących się lokalizacją przystanków oraz wyjazdową rampą. Trasa ma być w dużej części prowadzona pod ziemią, co pozwoli na płynniejsze przejazdy bez konieczności wjeżdżania do centrum miasta, a także zminimalizuje wpływ na ruch uliczny.
W ramach tej inwestycji przewidziano powstanie nowych przystanków, zarówno podziemnych, jak i ewentualnie naziemnych. Oprócz przystanku przy peronie nr 9 na Dworcu Zachodnim, planowane jest stworzenie nowych miejsc postojowych dla tramwajów oraz utrudnień związanych z ruchem. Inwestycja ma również na celu usprawnienie przyjazdów do kluczowych punktów komunikacyjnych stolicy, co powinno zredukować problemy z transportem publicznym w Warszawie.
Terminy dotyczące realizacji projektu przewidują, że kompletną dokumentację projektową trzeba będzie dostarczyć w ciągu 43 miesięcy od podpisania umowy. W zależności od dostępnych środków finansowych, rozpoczęcie rzeczywistej budowy planowane jest na po roku 2030. Projekt ten stanowi element szerszej strategii rozwoju infrastruktury tramwajowej w Warszawie, mającej na celu poprawę wygody i efektywności komunikacji publicznej.
Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Oceń: Nowa trasa tramwajowa z Woli do Dworca Zachodniego w Warszawie
Zobacz Także