• Transport

  • nagrody

  • 23

    pomysłów

  • 0

    dni do końca

Pokaż jakie rozwiązanie komunikacji miejskiej z innego miasta jest Twoim zdaniem idealnym uzupełnieniem transportu w Warszawie i dlaczego?

Aby dodać pomysł musisz sie zalogować

NAGRODY

1 MIEJSCE I NAGRODA GŁÓWNA

Bilet 90-dniowy, normalny, imienny ważny w I strefie biletowej.

2 MIEJSCE

Bilet 90-dniowy, normalny, imienny ważny w I strefie biletowej.

3 MIEJSCE

Bilet 90-dniowy, normalny, imienny ważny w I strefie biletowej.

NOMINACJE X 10

Bilet 30-dniowy, normalny, imienny ważny w I strefie biletowej.

JURY

Maria Schicht

Zastępca Centrum Komunikacji Społecznej w Urzędzie m.st. Warszawy.

JACEK GRUNT-MEJER

Psycholog transportu, doktorant na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, asystent w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania.

TOMASZ KURZĄTKOWSKI

New Business Director w MillionYou.

ŁUKASZ FILIPCZAK

Studiował Politykę społeczną na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW

PIOTR ROSÓŁ

Filozof społeczny, nauczyciel akademicki, zajmuje się etycznymi wymiarami postępu technologicznego.

POMYSŁY

Honorata Charlie 24 luty 2015 Metro, metro i jeszcze raz metro!

Aby dodać komentarz musisz sie zalogować

Marek_81 11 styczeń 2015 W czasie wakacji w Turcji 3 lata temu, zaobserwowałem ciekawe rozwiązanie dotyczące sygnalizacji świetlnej . Na sygnalizatorach lub obok nich wyświetlany był czas do zmiany światła, zarówno na czerwone i zielone. Wówczas każdy uczestnik ruchu ze spokojem oczekuje na zmianę światła z czerwonego na zielone. Oczywiście zbliżając się do świateł wiemy kiedy pojawi się czerwone. Może to również być montowane przy przejściach dla pieszych ( z informacją dla pieszych kiedy pojawi się światło zielone). Myślę, że poprawi to bezpieczeństwo i uspokoi nerwowo wyczekujących kierowców na zmianę światła na zielone.

Aby dodać komentarz musisz sie zalogować

Maria 28 październik 2014 1. Paryż: bilety tygodniowe oraz 14 dniowe. Nie mamy takich w ofercie, a są bardzo przydatne dla turystów. 2. Paryż, inne: połączenie (czytelna informacja) pomiędzy tramwajami a kolejką podmiejską. Na wielu odcinkach w Warszawie kolej i tramwaje idą równolegle. Brak informacji i szybkiego przemieszczenia się z przystanku na przystanek blokuje korzystanie z alternatywnego środka transportu. Gdybym, stojąc na przystanku tramwajowym, wiedziała, że szybciej niż mój tramwaj będzie kolejka, to bym się nie wahała przejść. Ale ponieważ nie wiem, a przejście zabiera czas, to już lepiej stać, gdzie się stało. W innych miastach jest informacja bieżąca, zintegrowana z różnymi środkami transportu, w tym z kolejką.

Aby dodać komentarz musisz sie zalogować

pszymanek 11 październik 2014 Oczywiście można myśleć o ultranowoczesnych środkach transportu i stawiać na innowacyjność (np przyspieszone chodniki, takie jak na lotniskach, w zagłębiu biurowym na Służewcu, czy podwieszane kolejki przez Wisłę), jednak moim zdaniem Warszawa potrzebuje usprawnienia wykorzystania infrastruktury, którą już posiada. W szczególności środkiem komunikacji, który ma ogromny potencjał jest kolej miejska. Przy przeniesieniu niektórych przystanków, budowie nowych, poprawie infrastruktury kolejowej, budowie nowych łączników koleja mogłaby się stać bardzo efektywnym środkiem transportu tak jak to się dzieje w miastach niemieckich a zwłaszcza w Berlinie. Jednak w celu realizacji tego potrzeba koordynacji prac z przewoźnikami "niewarszawskimi" czyli Kolejami Mazowieckimi, Przewozami Regionalnymi oraz PKP Intercity oraz oczywiście z PKP PLK. Wydaje się, że rozwiązania w tym zakresie powinny być realizowane na poziomie ministerialnym. Niemniej jednak warto wymienić te inwestycje, które przyciągnełyby do kolei pasażerów i ułatwiły użytkowanie. 1. Budowa łącznicy w okolicy Dworca Zachodniego, która umożliwiłaby przejazd pociągom od strony Dworca Gdańskiego w kierunku Służewca przez stacje Warszawa Al. Jerozolimskie, Rakowiec, Żwirki i Wigóry. 2. Budowa przystanku w okolicy ul Poleczki 3. Uruchomienie linii do Konstancina 4. Budowa przystanku w rejonie ulicy Powązkowskiej 5. Uruchomienie linii przez Bemowo (okolice Wola Parku i FortuWola) 6. Budowa przystanków na linii przez Bemowo (po dulicą Połczyńską w okolicy CH Fort Wola, pod ulicą Górczewską w okolicy CH Wola Park, w okolicy ul. Księcia Janusza niedaleko Fortu Bema i wyżej wspomniany przystanek przy Powązkowskiej) 7. Uruchomienie linii obwodowej: Śródmieście-Wschodnia-Zoo-Gdańska-Koło-Zachodnia-Śródmieście. 8. Budow przystanku na przecięciu linii kolei Wileńskiej z projektowaną linią obwodową (przystanek przesiadkowy na obu liniach kolejowych na skrzyżowaniu Naczelnikowskiej i Radzymińskiej w okolicy sklepu Tesco przy Stalowej). 9. Przesunięcie przystanku ZOO w stronę Ronda Starzyńskiego w celu ulątwienia przesiadek 10. Lepsze "połączenie" przystanków z miastem - np. na przystanku Warszawa Żwirki i Wigóry bardzo utrudnione jest przechodzenie na wschodnią stronę ulicy Żwirki i Wigóry, na przystanku Warszawa Gocławek przejście na peron w kierunku Centrum od strony zachodniej możliwe jest tylko przez jego południową część, na przystanku ZOO nie ma jak przedostać się w kierunku osiedla położonego po pólnocnej strony przystanku. Takich przykładów jest znacznie więcej. 11. Docelowo tworzenie wiaduktów lub tuneli nad torami linii otwockiej, co doprowadziłoby do efektywniejszej komunikacji w dzielnicy Wawer 12. Budowa przystanku na linii do Rembertowa w okolicy ulicy Zabranieckiej, Księżnej Anny, Matuszewskiej - pozwoliłoby to uatrakcyjnić tereny inwestycyjne dla miasta. Takich punktów można znaleźć więcej, ważne jednak, żeby zacząć. Tak jak wcześniej wspomniałem trzeba przy tych pracach rozmawiać, być może na poziomie ministerialnym a może tylko wojewódzkim w celu koordynacji prac z innymi przewoźnikami. Być może Koleje MAzowieckie powinny od strony zachodniej dojeżdżać tylko do Warszawy Zachodniej, lub Warszawy Głównej, a od strony wschodniej tylko do Warszawy Wschodniej tak, żeby kolejowe centrum Warszawy zostało pozostawione dla miejskich przewoźników kolejowych. Oczywiście to spowoduje utrudnienia dla osób dojeżdżających do pracy. Jednak w czasie gdy pracuje się nie tylko w centrum miasta, ale duża ilość miejsc pracy tworzona jest poza centrum (Służewiec, okolice Warszawy Gdańskiej, Wola) niejsze wydaje się sprawne rozworzenie ludzi po mieście tuż po ich wjeździe do miasta niż organizowanie ogromnych centrów przesiadkowych w centrum. P

Aby dodać komentarz musisz sie zalogować

Dzięki za Twój pomysł!

Twoja odpowiedź została przesłana do moderacji. Jeśli wszystko będzie ok zostanie ona opublikowana najpóźniej w przeciągu trzech dni roboczych.
Pamiętaj, aby odebrać nagrody powinieneś uzupełnić swój profil ;-)