Mieszkaniec Mokotowa
WIEK: 46
Dzielnica: Mokotów
pozycja w rankingu: 234

POMYSŁY UŻYTKOWNIKA

Co można Twoim zdaniem zmienić w Warszawie? Jeśli nie wyczerpaliśmy potencjału jakiegoś zagadnienia, dodaj swój pomysł w dowolnej formie.

Mieszkaniec Mokotowa 16 luty 2016 Witam, Dziś jak co roku musiałem odstać w kolejce na poczcie żeby odebrać list polecony z Urzędu Miasta Warszawy dotyczący wysokości podatku od nieruchomości na 2016 rok. Spędziłem na poczcie godzinę. Mając trochę czasu zastanawiałem się jak można usprawnić ten proces i wpadłem na następujący pomysł: dla każdej nieruchomości w Warszawie tj. mieszkanie albo dom zostanie utworzony unikalny email składający się z nazwy ulicy i numerów mieszkania/domu oraz w dalszej części ze "standardowej końcówki" używanej przez miasto np. marsszalkowska1.2@um.gov.pl (adres to Marszałkowska 1 mieszkania 2). W ten sposób adres email zostanie przypisany do lokalu a nie właścicieli i na ten adres można będzie wysyłać całą korespondencję urzędową jego dotyczącą, w tym kwestie podatków od nieruchomości, sprawy dot. meldunku, a także rachunki z tyt. jego użytkowania (prąd, gaz, śmieci, woda itp.). Każdy właściciel będzie miał obowiązek korzystać z tego adresu email czy też zostanie powiadomiony o nim. W przypadku braku chęci/możliwości korzystania z emaila dana osoba będzie musiała złożyć stosowne oświadczenie w urzędzie. Jeśli by się udało coś takiego wprowadzić, to po pierwsze myślę że będą znaczne oszczędności kosztowe dla urzędów (papier, wydruk, czas pracy) a na pewno istotne oszczędności czasowe dla mieszkańców. Pozdrawiam, T.R.

Aby dodać komentarz musisz sie zalogować